Tänä vuonna visuaalinen myyntityö –sarjaan haluttiin jotain uutta ja erilaista. Nuorison suosima Cybershop pyydettiin yhteistyökumppaniksi ja yrityksen toimitusjohtaja Juha Huhtala lähti innolla yhteistyöhön mukaan.

Cybershop Oy on kotimainen, vuonna 2003 perustettu yritys, jolla on useita myymälöitä Suomessa, sekä kansainvälisesti toimiva, hyvämaineinen ja luotettava verkkokauppa www.cybershop.fi.

Idea Cybershopista kumpusi ajatuksesta luoda Suomen katukuvaan uusia tuulia, tyylejä ja väriläiskiä perinteisten vaateketjujen rinnalle. Yritys ammentaa laajasti eri ala-kulttuureita ja tuovat samalla raikkaita trendejä valikoimaan, asiakasystävällisesti ja edullisesti, mutta aina laadusta tinkimättä!

Yritys vannoo laajan kauneuskuvan nimeen, ja pyrkivät tuomaan tätä esille valikoimassa sekä toiminnassa. Eri alakulttuurit ja street-muoti löytyvät edustettuina niin tuotteista, asiakkaista kuin henkilökunnasta.

Edellisinä vuosina Visuaalinen myyntityö on siirtynyt eri liikkeisiin paikanpäälle, mutta tänä vuonna Cybershop on rakentanut somistettavat näyteikkunat kilpailupaikalle Turun messukeskukseen. Keskiviikkona kilpailijoiden tehtävänä on näyteikkunasomistus Cybershopin tuotteilla. Tehtävä on haastava, koska Cybershop edustaa laajasti eri alakulttuureja ja nämä tulisi näkyä myös somistuksessa. Yrityksen tuotteilla saa kilpailuun myös lisää näyttävyyttä somistusikkunoihin värikkäine asusteineen.

Yhteistyöstä on ollut molemmin puoleista hyötyä sekä kilpailun järjestäjille että yritykselle. Kilpailun tuloksena yritys saa nuorekasta näkemystä ja ideoita omaan markkinointiin ja myyntiin. Toimitusjohtaja Juha Huhtala toteaakin saaneensa jo ideoita nuorilta kilpailijoilta. Lajissa on myös kaksi kansainvälistä kilpailijaa Hollannista ja Brasiliasta sekä huippuvalmennettavana myös Suomalainen kilpailija, joten kansainvälinen ammattitaito ja näkemys ovat antanut myös paljon uusia ideoita. Lajivastaava Johanna Lahtinen on erittäin tyytyväinen yhteistyöhön. – Meillä on alusta asti ollut yhteinen tahto tehdä tapahtumasta näyttävä ja Cybershop on osaltaan osallistunut myös kilpailutehtävän ideointiin.

Lisätiedot:  
Lajivastaava Marjo Koli-Lehto p. 044 770 4272 ja Johanna Lahtinen p. 044 770 4713 ​

Pääyhteistyökumppanit

  • Bosch
  • TOK
  • Wurth
  • Goldwell
  • Volvo
  • Elektrolux
  • Messu- ja Kongressikeskus
  • Teknologiateollisuus
  • John Deere
  • Schenker
  • Festo
  • Grönblom
  • Tikkurila
  • Wihuri
  • Föli
  • Turun Sanomat
  • Stepsystems

Yhteistyöoppilaitokset

  • Axell
  • Tao
  • Lounais-Suomen koulutuskuntayhtymä
  • Raseko
  • Bovallius
  • Peimarin koulutuskuntayhtymä
  • Skills
  • Turun ammatti-instituutti
  • Salon seudun ammattiopisto

Mukana toteuttamassa

  • Winnova
  • Sedu
  • Keuda
  • Suomen liikemiesten kauppaopisto
  • Salpaus
  • Visit Turku
  • Turku AMK
  • Turun Aikuiskoulutuskeskus
  • Yrkesakademin i Österbotten
  • Are
  • Radiotutka
  • Tutka